Kolejne zajęcia z cyklu Uniwersytet Dzieci. Tym razem mogliśmy wspólnie odkrywać, jak zbudować wysokie wieżowce. Najpierw obejrzeliśmy film, a także prezentację ukazującą wieżowce, a zwłaszcza najwyższe budynki na świecie. Później wspólnie odpowiedzieliśmy sobie na pytanie o to, co decyduje o tym, że się nie zawalają i na co trzeba zwrócić uwagę przy ich konstruowaniu. Na koniec każdy mógł spróbować swoich sił budując własny "drapacz chmur" w zespołach kilkuosobowych. Każda jednak budowla została poddana trzem próbom: odporności na wiatr, próbie wytrzymałościowej (ciężar) oraz odporności na wstrząsy sejsmiczne. Co z tego wynikło? Zapraszam do obejrzenia zdjęć poniżej.
„Badam, myślę, poznaję” to nazwa opracowanej przeze mnie innowacji pedagogicznej prowadzonej w przedszkolu w grupie łączonej 3- i 4-latków. Jej głównym celem jest nieustanne stymulowanie umysłu dziecięcego w kierunku rozbudzania ciekawości poznawczej. Chodzi o uczenie aktywności intelektualnej, a tym samym rozwijanie wrodzonych uzdolnień każdego z dzieci.