Innowacja w teorii

„Badam, myślę, poznaję”, to nazwa opracowanej i prowadzonej przeze mnie innowacji pedagogicznej w Przedszkolu Miejskim w Legionowie.

Zgodnie z założeniami innowacji, dzieci codziennie mają możliwość prowadzić eksperymenty i zabawy badawcze z wykorzystaniem specjalnie do tego celu przystosowanej tzw. „brudnej części sali”. W czasie ich trwania uczą się poznawać rzeczywistość w sposób aktywny, z wykorzystaniem wszystkich zmysłów, a także formułować własne hipotezy, stawiać pytania i szukać na nie odpowiedzi.

Aktywność intelektualna dzieci rozbudzana jest także podczas codziennych zajęć matematycznych wg programu „Dziecięca matematyka” prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej oraz w czasie zabaw swobodnych, kiedy mają do dyspozycji wiele niekonwencjonalnych „zabawek”, takich jak np. korki od butelek czy spinacze do bielizny. Innowacja została pozytywnie zaopiniowana przez Kuratorium Oświaty w Warszawie.

Zachęcam do wchodzenia na mojego bloga nie tylko Rodziców dzieci z mojej grupy, choć ich przede wszystkim, ale także nauczycieli szukających inspiracji do przeprowadzenia ciekawych zajęć.

Na koniec miło jest mi się z Państwem podzielić informacją, że moje działania w ramach prowadzonej innowacji zostały dostrzeżone w szerszym gronie i zostałam poproszona o napisanie artykułu na temat innowacji "Badam, myślę, poznaję" w znanym kwartalniku "Przed Szkołą". Planowany termin ukazania się mojego artykułu to wrzesień 2015. Wszystkich tych, którzy chcieliby bardziej dokładnie zapoznać się z założeniami teoretycznymi mojej innowacji zapraszam do zapoznania się z artykułem.