środa, 10 czerwca 2015

Czerwiec 2015

W czerwcu w ramach wspomagania rozwoju intelektualnego skupiamy się w sposób szczególny na:
1. próbie wspomagania kształtowania się intuicji geometrycznych w umysłach dzieci 
2. mierzeniu ilości płynu.
Zagadnienia te w programie "Dziecięca matematyka" prof. Gruszczyk-Kolczyńskiej i E. Zielińskiej  (ss. 158-183) są zasadniczo przeznaczone dla dzieci starszych, jednakże ze względu na mieszaną wiekowo grupę postanowiłam umieścić w ostatnim miesiącu roku szkolnego cykl zajęć, których celem jest dostarczenie dzieciom doświadczeń, które przydadzą się w kolejnych latach nauki przy realizacji tych zagadnień. Zwłaszcza, że dzieci po całym roku pracy są rozbudzone poznawczo i chętne do podejmowania nowych wyzwań. Najlepszym dowodem tego jest fakt, że w czasie zajęć od początku miesiąca, dzieci pracują bardzo ładnie i świetnie sobie radzą.