Styczniowe spotkanie w ramach Klubu Młodego Odkrywcy, poświęciliśmy na eksperymenty z barwną plamą. Staraliśmy się uzyskać kolory podstawowe zawarte w kolorowym tuszu do flamastrów, barwiliśmy wodę przy użyciu kolorowej krepiny i zaobserwowaliśmy, że barwnik w wodzie "idzie do góry" po chusteczce. Ponadto łączyliśmy różne kolory ze sobą. Odkryliśmy też, że mokra krepina może być znakomitym narzędziem do malowania, a kolorowa woda, chociaż często przypomina "czarny" kolor, to w rzeczywistości jest brązowa, bordowa lub fioletowa.
„Badam, myślę, poznaję” to nazwa opracowanej przeze mnie innowacji pedagogicznej prowadzonej w przedszkolu w grupie łączonej 3- i 4-latków. Jej głównym celem jest nieustanne stymulowanie umysłu dziecięcego w kierunku rozbudzania ciekawości poznawczej. Chodzi o uczenie aktywności intelektualnej, a tym samym rozwijanie wrodzonych uzdolnień każdego z dzieci.