Styczeń poświęciliśmy na eksperymentowanie z barwną plamą, stąd wiele zajęć dotyczyło tego zagadnienia. Udało nam się np. tworzyć plamy z farby na różnych podłożach, aby zobaczyć, co się będzie działo. Pracowaliśmy w zespołach kilkuosobowych, co pomogło dzieciom w łatwiejszym werbalizowaniu tego, co widzą i wyciąganiu wniosków. Sprawdzaliśmy zachowanie plam z farby m.in. na piasku, wodzie, płatkach owsianych i mące. Przy nakładaniu farb dzieci pomagały sobie pojemnikami z rozpylaczami oraz pipetami, a co z tego wynikło, można zobaczyć poniżej.
„Badam, myślę, poznaję” to nazwa opracowanej przeze mnie innowacji pedagogicznej prowadzonej w przedszkolu w grupie łączonej 3- i 4-latków. Jej głównym celem jest nieustanne stymulowanie umysłu dziecięcego w kierunku rozbudzania ciekawości poznawczej. Chodzi o uczenie aktywności intelektualnej, a tym samym rozwijanie wrodzonych uzdolnień każdego z dzieci.