W czasie tych zajęć dzieci miały za zadanie w zespołach kilkuosobowych wykonać określone doświadczenia chemiczne; musiały połączyć w probówkach wodę z czterema odczynnikami chemicznymi, a następnie sok z cytryny z tymi samymi odczynnikami i określić powstałą barwę. Liczyła się: współpraca (podział zadań wewnątrz zespołu, bo było tylko osiem probówek dla każdej grupy), uważna obserwacja zachodzących procesów i werbalizacja wniosków. Nie zabrakło oczywiście czasu na samodzielne eksperymenty przedszkolaków, których dzieci wcale nie chciały kończyć.
„Badam, myślę, poznaję” to nazwa opracowanej przeze mnie innowacji pedagogicznej prowadzonej w przedszkolu w grupie łączonej 3- i 4-latków. Jej głównym celem jest nieustanne stymulowanie umysłu dziecięcego w kierunku rozbudzania ciekawości poznawczej. Chodzi o uczenie aktywności intelektualnej, a tym samym rozwijanie wrodzonych uzdolnień każdego z dzieci.