Przedszkolaki w kaloszach i z lupami w ręku ruszyły na łono natury. Chciały same sprawdzić, jak wygląda przyroda rano i czy coś jest w niej innego niż w pozostałych porach dnia. Okazało się, że odkryły wodę zebraną na trawie - już wiedzą, że jest to rosa. Ponadto wodę zebraną w poidełku dla ptaków w naszym "Ptasim zakątku", ale to nie koniec. Przedszkolaki zauważyły, że w miejscach zacienionych jest wilgotno i że można spotkać tam różne robaki. Postanowiły więc odkryć takich miejsc jak najwięcej - pod kamieniem, przy murze, pod drzewami, między krzewami - wszędzie można prowadzić obserwacje, a ile przy tym było radości!
„Badam, myślę, poznaję” to nazwa opracowanej przeze mnie innowacji pedagogicznej prowadzonej w przedszkolu w grupie łączonej 3- i 4-latków. Jej głównym celem jest nieustanne stymulowanie umysłu dziecięcego w kierunku rozbudzania ciekawości poznawczej. Chodzi o uczenie aktywności intelektualnej, a tym samym rozwijanie wrodzonych uzdolnień każdego z dzieci.