Kolejne zajęcia z cyklu Uniwersytet Dzieci idealnie korespondujące z tematem zagadnień, które poruszam z dziećmi w ramach wspomagania rozwoju umysłowego w tym miesiącu. Zajmuję się bowiem m.in. przybliżaniem sensu mierzenia długości. Na zajęciach dzieci mogły najpierw przekonać się, czym w ogóle jest pomiar - wykonywały w tym celu doświadczenia z surowym ciastem; obejrzały film, z którego dowiedziały się, w jaki sposób można łatwo dokonywać wiarygodnych pomiarów, na koniec same przystąpiły do mierzenia. Najpierw próbowały zmierzyć długość stopami, ale szybko przekonały się, że wyniki nie są miarodajne; dopiero użycie miarki centymetrowej dało każdej grupie ten sam wynik.
„Badam, myślę, poznaję” to nazwa opracowanej przeze mnie innowacji pedagogicznej prowadzonej w przedszkolu w grupie łączonej 3- i 4-latków. Jej głównym celem jest nieustanne stymulowanie umysłu dziecięcego w kierunku rozbudzania ciekawości poznawczej. Chodzi o uczenie aktywności intelektualnej, a tym samym rozwijanie wrodzonych uzdolnień każdego z dzieci.